Než začnete se samotnou optimalizací musíte se přesvědčit, že vaše stránky splňují to, co od nich vyhledávače i lidé očekávají - jsou aktuální, zajímavé, mají unikátní obsah a jsou pro ně přístupné - to znamená, že všechny informace jsou čitelné a dostupné v textové podobě – ne ve flashových animacích nebo v obrázcích.
Na stránkách by se také měla vyskytovat slova, která mohou hledající zahrnout do svého dotazu ve vyhledávačích. Hlavní slova, která vystihují produkty nebo podnikání by měla být nejen v textu ale i v titulcích stránky. Zjistěte, jak často jsou slova, o kterých si myslíte, že jsou klíčová, ve skutečnosti používaná.
Pamatujte, že každá stránka, kterou chcete zaindexovat, musí být dostupná minimálně z jednoho statického odkazu. Pokud to jde, použijte mapu webu, pomocí níž může robot navštívit všechny stránky, dokonce i ty, na které jste zapomněli odkázat v textu, nebo v menu vaší stránky.
Je třeba také dát vědět vyhledávači o vašich stránkách. To můžete udělat několika způsoby – upozornit vyhledávače pomocí speciálních formulářů, které k tomuto účelu byly zřízeny nebo pomocí zpětných odkazů na vaše stránky.
Připadá vám to moc složité? Oslovte SEO Praha.