Jak správně postupovat při lakování automobilu?

Posted in Auto, moto, pneu

Chystáte se na lakování autodílu v domácích podmínkách? V dnešním článku si shrneme nejdůležitější body, kterých je nutné se držet, abyste dosáhli nejlepšího možného výsledku, pokud se rozhodnete nevyužít profesionály, kteří pro lakování využívají speciální lakovací kabinu.

 autolakvoání

 

  • Místo

Prvním krokem je najít si pro svou práci vyhovující místo, které bude splňovat následující požadavky. Mělo by být prostorné, mít odvětrávání, dobré osvětlení, zásuvky a hlavně čisté s nízkou prašností.

 

  • Vybavení

Kompresor, stříkací pistoli, elektrickou brusku, brusný papír, čistidla, malířskou pásku, základovou barvu, lak, Ředidlo a tužidlo, leštící vatu, respirátor, masku proti prachu, ochranné brýle, tmel.

 

Až budete mít všechno připravené, tak se do toho můžete z vesela pustit.

 

  1. V první řadě odstraňte rez a všechny hrboly nebo jiné nerovnosti, které by mohly být vidět i po nalakování.

  2. Odmontujte všechny chromované a plastové díly, které jdou jednoduše sundat. Většinou pouhým vycvaknutím nebo odšroubováním pár šroubků.

  3. Za použití brusky obruste barvu na holý kov, základní barvu, tak aby nová barva dobře chytla. Nejlepší a nejjistější je vybrousit starý lak až na lesklý kov, poté ho natřít základovou barvou na karoserie a až nakonec takto připravený povrch přelakovat

  4. Předtím, než se ale do nátěru základovou barvou pustíte, je třeba povrch pořádně odmastit buď ředidlem nebo lihem

  5. Pomocí malířské pásky a papíru zakryjte všechna místa, které mají zůstat nenalakované. Typicky jsou to okna, kliky dveří, skla zrcátek a další místa, které chcete nechat nedotčené. Doporučujeme zakrýt i garáž malířskou fólií, abyste si zbytečně nenalakovali i zbytek místnosti.

  6. Naneste protikorózní nátěr na všechny plochy, ze kterých jste odstranili rez nebo, které jste tmelili. Srovnáte vzhled laku s okolím a zakryjí se i škrábance.

  7. Nechte základovou barvu dobře zaschnout a dodržujte návod na obalu. Doba schnutí se může hodně lišit a některé barvy potřebují i více než jeden nátěr.

  8. Po zaschnutí přebruste všechny natřené povrchy. Pro broušení použijte ideálně smirkový papír o zrnitosti 600. Uhlaďte všechny nerovnosti, které vznikly po nátěru. Ale pozor, ať se neprobrousíte zpět až na kov.

  9. Pomocí acetonu očistěte povrch od prachu nebo mastnoty, které se na povrch mohly během nátěru dostat.

  10. Poté konečně přichází na řadu samotné lakování. Připravte si lak podle návodu a rovnoměrně naneste lak na požadovanou plochu. Dejte si pozor na kapky, které se mohou vytvořit. Nechte lak vytvrdit nejméně 24 hodin a celou dobu povrch chraňte před prachem.

  11. Na závěr proveďte finální leštění. Použijte papír o zrnitosti 1200 nebo klidně i jemnější a leštěte dokud nedosáhnete zcela hladkého povrchu. Použijte leštěnu, pokud chcete dosáhnout vysokého lesku. Nejlepšího výsledku dosáhnete ručním leštěním, ale mnohem efektivnější je použit elektrickou leštičku a ručně doleštit pouze okraje a špatně dostupné plochy.

 

To je z dnešího návodu všechno. Je nutné si uvědomit, že lakování je náročná práce vyžadující trpělivost a zkušenosti. Pokud jste nikdy předtím nelakovali, tak doporučujeme práci svěřit do rukou specialistů. Ti vám díkysvým letitým zkušenostem a speciálním lakovacím kabinám zaručí nejlepší možný výsledek. A vy si tak alespoň ušetříte čas a plno nervů. Výhoda tohoto procesu v dnešní době je, že se již jednoduše dá dokoupit příslušenství pro lakovny i skrze internet.